Trzeci tydzień marca przebiegał w SP 18 pod hasłem „ Przygody Kropelek Wody”. Woda to życie, woda to żywioł, woda to zabawa, woda to uroda, woda to sport, woda to szum …”
Podczas lekcji wykorzystaliśmy materiały przygotowane przez PAH. Uczniowie podzieleni na grupę Badaczy, Obserwatorów i Detektywów określali właściwości wody w trzech stanach skupienia. Rozmawiali na temat wykorzystania i oszczędzania wody, rozwiązywali quizy, obejrzeli prezentacje i filmy „Cykl hydrologiczny”, „Obieg wody w przyrodzie”, „Powódź i susza”, uzupełniali wodne sudoku i karty pracy „W jaki sposób ludzie na świecie pozyskują wodę?” „ Powódź i susza”
Podczas spaceru nad rzekę Przemszę obserwowali wodę, faunę i florę po zimie oraz poszukiwali odpowiedzi na pytania zawarte w karcie pracy. Uczestnicy rozpoznawali m. in. typowe drzewa, trzcinę oraz pierwsze wiosenne kwiaty. Na dłużej zatrzymali się przy stadzie kaczek, które zamieszkują naszą rzekę. Uwagę uczniów zwróciło dokarmianie ptaków chlebem. Padło pytanie: należy czy nie należy dokarmiać? Odpowiedź jest jedna. Nie należy tego robić, ponieważ w ten sposób szkodzimy zwierzętom, które na otwartym zbiorniku potrafią samodzielnie zdobyć pożywienie. Została również pobrana próbka wody z rzeki Przemszy przeznaczona do obserwacji.
Podczas zajęć dzieci nauczyły się rozpoznawać głosy: kaczki krzyżówki, łabędzia, żurawia. Dużo emocji przyniosła zabawa „ Ocean” z wykorzystaniem wełny. W czwartek wszyscy ubrani na niebiesko pracowali grupach przygotowując plakat „Czysta woda pełna życia”. Pojawiły sie „strugi” niebieskiej, czystej wody, a w niej pływające rybki 🙂