ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
Zajęcia rewalidacyjne skierowane do uczniów klas I – VIII obejmują szeroko pojętą rewalidację, czyli zespół oddziaływań pedagogicznych, edukacyjnych i terapeutycznych, które w zamierzeniu przyniosą jak najpełniejszy rozwój dziecka i najlepiej przystosują je do aktywnego życia w środowisku.
Indywidualne programy zajęć oparte są o zasady akceptacji, pomocy, indywidualizacji i współpracy z rodziną. Ideą zajęć jest stworzenie uczniom okazji do odnajdywania swoich mocnych stron, rozwijania wyobraźni, umożliwienie swobodnej, twórczej ekspresji, a co za tym idzie, wzmocnienia poczucia własnej wartości i motywacji do pokonywania trudności.
- Możliwie pełna indywidualizacja pracy z każdym dzieckiem.
- Stawianie zadań dostosowanych do możliwości dziecka i zapewnienie warunków poprawnego wykonywania ćwiczeń.
- Powolne, systematyczne przechodzenie od zadań łatwiejszych do trudniejszych, od prostych do bardziej złożonych.
- Zapewnienie warunków do utrwalania prawidłowych umiejętności i likwidowania niekorzystnych nawyków.
- Dostosowywanie czasu trwania do poszczególnych ćwiczeń.
- Mobilizowanie dziecka do wykonywania zadań poprzez stosowanie różnorodnych form ćwiczeń.