Wspólnie z uczniami i nauczycielami ZSS nr 4 w Sosnowcu, w ramach projektu inkluzyjnego „Akademia rozwoju i kreatywności”, spotkaliśmy się w ogródku szkolnym, aby zaobserwować efekty pracy uczniów w okresie jesiennym. W kwietniu rozwój roślin nabiera tempa. Z wsadzonych cebulek wyrosły okazałe tulipany, narcyzy, żonkile, krokusy i hiacynty. Zazieleniły się krzewy ozdobne. Kwitną magnolie. Pięknie! Jesteśmy dumni z naszej pracy.
Praca w ogrodzie to rozwijanie różnorodnej percepcji w procesie obcowania z naturą: wyczulenie na zapachy, smaki, kolory i dźwięki, odkrywanie struktury i faktury – rozwijanie zmysłu obserwacji. Wykonywanie prac w ogrodzie uczy szacunku do pracy i jej efektów, ponieważ nikt, kto sam włożył wiele trudu w pielęgnację ogródka nie będzie go później niszczył, a mając świadomość ile wysiłku kosztuje utrzymanie terenów zielonych w należytym stanie, nie będzie ich niszczył także poza szkołą. Wreszcie ogród to propagowanie aktywnego stylu życia, wobec czego ciąg dalszy prac przed nami. Mamy nadzieję, że ogród szkolny stanie się ciekawostką i wizytówką szkoły oraz poprawi estetykę jej otoczenia.